ایمیل : info@aemi.ir

تلفن : 0218834822

در روزهای آینده، بی‌انصافی علیه روحانی تشدید خواهد شد/ برخی کاندیداها از صدا و سیما تخریب و تضعیف روحانی را مطالبه می‌کنند

علیرضا رحیمی، عضو فراکسیون امید، در گفت و گو با «انتخاب»:
عضو فراکسیون امید با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده اقداماتی در جهت سیاه‌نمایی و بی‌انصافی علیه دولت صورت بگیرد گفت: طبیعی است در آستانه برگزاری انتخابات کاندیداهای رقیب تخریب و تضعیف دولت را از صدا و سیما مطالبه کنند.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده اقداماتی در جهت سیاه‌نمایی و بی‌انصافی علیه دولت صورت بگیرد گفت: طبیعی است در آستانه برگزاری انتخابات کاندیداهای رقیب تخریب و تضعیف دولت را از صدا و سیما مطالبه کنند.

علیرضا رحیمی عضو فراکسیون امید در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «انتخاب» در تحلیل فضای انتخاباتی کنونی کشور اظهار کرد: با توجه به حملاتی که علیه دولت در طول ماه‌های گذشته شروع شده و در شرایط کنونی نیز تشدید شده است پیش‌بینی می‌شود که در روزها و هفته‌های آینده اقداماتی، هم علیه شخص رئیس جمهور هم دولت و هم دولتمردان در جهت سیاه‌نمایی، تخریب و بی‌انصافی صورت بگیرد.

وی افزود: در چنین شرایطی دولت باید با یک توان مضاعفی برنامه‌ای برای معرفی عملکرد خود و دستاوردهایی که در این مدت داشته است به صورت جبرانی تمهید و پیش‌بینی کند.

در روزهای آینده، بی‌انصافی علیه روحانی تشدید تشدید خواهد شد/ برخی کاندیداها از صدا و سیما تخریب و تضعیف روحانی را مطالبه می‌کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در انتقاد نسبت به نامه‌نگاری برخی کاندیداها برای فشار به صدا و سیما در جهت تغییر نحوه برنامه‌های انتخاباتی تصریح کرد: به طور قطع اگر صدا و سیما در برنامه‌هایش در طول انتخابات به معنای واقعی کلمه بی‌طرفی را رعایت کند هم آرامشی در بین کاندیداها و هم فضای انتخاباتی و سیاسی کشور برقرار می‌شود.

رحیمی در اشاره به انتقاد رئیسی نسبت به عملکرد صدا و سیما در جهت پخش تصاویر رئیس جمهور از رسانه ملی در آستانه برگزاری انتخابات خاطر نشان کرد: صدا و سیما در موقعیتی است که خودش باید از عملکردش دفاع کند و پاسخگو باشد چراکه قبل از شروع زمان‌بندی انتخابات در موارد متعدد به صورت خروج از بی‌طرفی، دولت را نقد و تخریب کرد و به بهانه گزارش‌دهی و و اطلاع‌رسانی عملکردش را در ذهن مردم خلاف واقع جلوه داد.

رحیمی یادآورشد: هم‌اکنون در آستانه برگزاری انتخابات طبیعی است که به نوعی برخی از کاندیداهای رقیب، از صدا و سیما تخریب و تضعیف دولت را مطالبه کنند.

رتبه‌بندی معلمان و نظام پرداخت‌ها در سال‌های اجرای برنامه ششم توسعه

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مطرح کرد

 

حاجی بابایی

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با اشاره به جایگاه نظام رتبه‌بندی معلمان در طول سال‌های اجرای برنامه ششم گفت: واگذاری مدارس دولتی ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،جایگاه آموزش‌وپرورش در برنامه ششم توسعه از آن جهت اهمیت بسیاری دارد که جهت‌‌گیری فعالیت‌های حوزه تعلیم و تربیت کشور تا 5 سال آینده را مشخص می‌کند و مباحث مهمی همچون نوسازی مدارس فرسوده، رتبه بندی معلمان و توجه به عدالت آموزشی در مناطق محروم کشور می‌تواند به عنوان احکام برنامه ششم توسعه مدنظر باشد.

در برنامه‌ ششم توسعه که از سوی دولت به مجلس ارایه شد، مباحث مربوط به آموزش‌وپرورش در یک بند خلاصه شده بود و آن هم به خرید خدمات آموزشی از بخش خصوصی اشاره داشت.با بررسی این برنامه در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس، موارد مهمی در حوزه آموزش‌وپرورش لحاظ شد تا در طول 5 سال آینده، محور فعالیت‌های آموزش‌وپرورش باشد و سند تحول بنیادین اصلی‌ترین محور برنامه ششم توسعه در بخش آموز‌ش‌وپرورش است.

اما نکته جالبی که در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در رابطه با عملکرد آموزش‌و پرورش در برنامه پنجم توسعه  مورد اشاره قرار گرفته است، عدم اجرای کامل برنامه را گوشزد کرده و این مسئله ممکن است در سال‌های اجرای برنامه ششم توسعه نیز تکرار شود؛ در این گزارش آمده است: «تا سال چهارم برنامه پنجم توسعه در رابطه با فعالیت‌هایی که با وظایف ذاتی آموزش‌و پرورش مرتبط یا از قبل وجود داشته و نیازی به تخصیص اعتبارات مالی یا هماهنگی با سایر دستگاه‌ها نداشته است، اقدامات بیشتر و موثرتری انجام و تا حدودی اهداف مورد نظر محقق شده است، اما بندهایی از قانون برنامه که نیازمند نگاه راهبردی، خلاقانه، برنامه‌ای و تاثیرگذار داشته و به هزینه‌های مالی و تخصیص اعتبارات لازم یا استقرار نظام جامع‌تری نیاز بوده چندان فعالیتی انجام نشده است و به خوبی به مورد اجرا در نیامده‌اند.»

* تحول بنیادین محور فعالیت‌های آموزش‌وپرورش در طول‌ سال‌های برنامه ششم توسعه

حمیدرضا حاجی بابایی - رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در خصوص جایگاه آموزش وپرورش در این برنامه اظهار کرد: برنامه ششم توسعه مبتنی بر سیاست‌های کلی است که در قالب 80 بند از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است همچنین 24 بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز مبنای برنامه ششم توسعه است و براین اساس این برنامه منطبق بر 104 بند است.

وی افزود: بند 75 برنامه ششم توسعه به سند تحول بنیادین آموزش‌‌وپرورش اشاره دارد و در این بند آمده است که در طول پنج سال اجرای برنامه ششم توسعه باید سند تحول بنیادین اجرا شود و در این برنامه 22 اولویت برای آموزش‌وپرورش تعیین شده است که یکی از اولویت‌ها سند تحول بنیادین است.

رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت:‌لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس ارایه شد، شامل 33 ماده بود که بند 17 به آموزش‌وپرورش می‌پرداخت و آن هم به واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی اشاره داشت.همچنین در بودجه سال 96 نیز آمده است که 10 درصد مدارس را می‌توان واگذار کرد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه در ماده 79 برنامه ششم توسعه آمده، دولت مکلف است برای ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت اقداماتی را انجام دهد، عنوان کرد: اجرای سند تحول آموزش‌وپرورش یکی از اقدامات است به گونه‌ای که تمام اقدامات این وزارتخانه براساس سند تحول بنیادین باشد و دیوان محاسبات نیز بر اجرای برنامه ششم توسعه نظارت خواهد داشت.

* پرداخت‌ها به معلمان براساس نظام رتبه‌بندی

وی ادامه داد: تهیه نظام رتبه‌بندی معلمان و استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص، شایستگی‌ها و عملکرد مبتنی بر نظام رتبه‌بندی و مهندسی نیروی انسانی براساس سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور با تصویب مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه ذکر شده است براین اساس دولت باید نظام رتبه بندی را تهیه و برای تصویب به مجلس آورده و در بودجه سنواتی اعتبار آن را لحاظ کند.

* 30 هزار نیروی حق‌التدریس در آموزش‌وپرورش

حاجی بابایی درخصوص ملاک‌های رتبه‌بندی در برنامه ششم توسعه گفت: کار تحقیقاتی گسترده‌ای در رابطه با نظام رتبه‌بندی معلمان مبتنی بر سند تحول بنیادین انجام شده است و سازوکاری همانند ارتقای رتبه در دانشگاه‌ها طراحی شده است؛ بدترین بی‌احترامی به آموزش‌وپرورش این است که معلم شرکتی و حق‌التدریس داشته باشیم و باید ریشه آن خشکاند هم‌اکنون 30 هزار نیروی حق‌التدریس در آموزش‌وپرورش وجود دارد، چرا به جای تربیت معلم توسط دانشگاه فرهنگیان، نیروی حق التدریس جذب می‌کنند؟

* واگذاری مدارس دولتی ممنوع شد

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه تاکید کردیم که جذب نیرو در آموزش‌وپرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد همچنین واگذاری مدارس دولتی را ممنوع اعلام کردیم، مدرسه دولتی حیثیت آموزش‌وپرورش است اما برخی می‌گویند واگذاری این مدارس باعث می‌شود با هزینه ارزان‌تر مدرسه را اداره کنیم.

وی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه 3 میلیارد دلار معادل 12 هزار میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی مدارس در نظر گرفته‌ایم و سالانه 2 هزار و 400 میلیارد تومان برای این کار اختصاص می‌یابد، در شهر تهران فرسوده‌ترین مدارس را داریم که با یک تکان سطحی فرومی‌ریزند.

حاجی بابایی با اشاره به جایگاه صندوق ذخیره فرهنگیان در برنامه ششم توسعه عنوان کرد:‌ ماهانه میزانی از حقوق معلمان کسر و به حساب صندوق ذخیره فرهنگیان واریز می‌شود که معادل آن را نیز دولت باید بپردازد، در برنامه پنجم توسعه سهم دولت قطع شده بود که مجدد آن را بازگرداندیم..

درباره انجمن

انجمن اسلامی معلمان ایران در  سال ۱۳۵۶ توسط تعدادی از معلمین انقلابی با هسته اولیه شهید رجایی و شهید باهنر و شهید دکتر محمد حسین بهشتی ایجاد گردید و در سال ۱۳۷۰ که به ثبت وزارت کشور رسید
       
                                                          
       هیأت مؤسس آن شامل:

  1. مرتضی کتیرایی
  2. اصغر نوروزی                                       
  3. عباس دوزدوزانی
  4. یدالله حاجی علی اکبری
  5. حسین مظفر
  6. غلامعلی اصغریان      ثبت گردید.

درباره انجمن بیشتر بدانیم:

الف: پیشینه             
انجمن اسلامی معلمان ایران در کوران انقلاب توسط افراد بزرگواری چون شهید بهشتی،شهید رجایی،شهید باهنر و مرحوم مهندس کتیرایی و تعداد دیگر از معلمان متعهد و انقلابی بوجود آمد تا در کنار کمک به انقلابیون مسلمان،جهت مبارزه با رژیم گذشته زمینه ساز فرهنگ اصیل اسلام محمدی(ص) باشد،این انجمن با فرمان حضرت امام خمینی(ره) پیشتاز به اعتصاب کشاندن مدارس شدند و از این راه ضربه شکننده بر پیکر پوسیده حکومت جبار پهلوی وارد کردند،در کمیته استقبال امام نقش اساسی داشتند و در یوم الله 22 بهمن تعداد زیادی از اعضای انجمن مشتاقانه جانهای خویش را نثار نمودند.پس از پیروزی انقلاب و طلوع جمهوری اسلامی،نقش بنیانی در تحقق اهداف فرهنگی و به ثمر رساندن آن بعهده گرفتن،جهت بازگشایی مدارس و زدودن آثار فرهنگ،ظلم و ستم وارد میدان شدند و پیکار خستگی ناپذیری را با نیروهای معاند انجام دادند و با شناسائی و معرفی و جذب نیروهای مسلمان،مسئولیت های مهم را بدست افراد متعهد و دلسوز سپردند و در تغییر بنیادین نظام فرهنگی،دو نفر از مؤسسین انجمن،یعنی شهید رجایی و با هنر،وزرای وقت آموزش و پرورش،سهم عظیمی داشتند،و بالاخره در راستای تحقق آرمانهای والای فرهنگی امام و انقلاب اسلامی شاهد شهادت افتخار آمیز نزدیک به نیمی از اعضاء هیئت موسس بوده است.
شاید مهمترین معرف انجمن اسلامی معلمان کلام مقام معظم رهبری باشد که در دیدار با نمایندگان انجمن های اسلامی معلمان کشور فرمودند:
"انجمن اسلامی یکی از نهادی است که از متن مردم و بر مبنای یک احساس وطیفه عمیق اسلامی و انقلابی جوشیده،انجمن اسلامی که شما امروز عضو آن هستید،موسسان و بنیان گذارانی مثل شهید بهشتی،رجایی و باهنر دارد،یعنی یک انجمن اسلامی به معنی واقعی کلمه،جوشیده از انقلاب،جوشیده از معرفت انقلابی و درک انقلابی،انجمن اسلامی باید با همان حیثیت و هویت انقلابی و مردمیش حفظ شود"
شهید رجایی نیز تعریف خاصی از انجمن ارائه می دهد و می گوید:"باید مشخص شود که عضو انجمن اسلامی هستیم یعنی چه؟باید یک بینش دقیقی که الان به نام خط امام در آن توافق کرده ایم،آنچنان در گفتار و تفکر و کردار ما ظاهر شود که کاملا" مشخص باشد"
شاید برای معرفی پیشینه انجمن اسلامی معلمان همین اندازه کفایت کند که بگوییم انجمن اسلامی با سابقه ترین و خوشنام ترین تشکلی است که نه برای سهم خواهی و فرصت طلبی،بلکه برای دفاع از آرمانهای اصیل انقلاب بوجود آمد،و از آن روز تاکنون همیشه در کنار مردم،برای پاسداری از فرهنگ اسلامی و هوییت و کرامت انسانی بویژه فرهنگیان،همت نمود و با خدای خویش و خون شهیدان پیمان بست که هیچگاه از اصول واقعی و ارزشهای اصیل انقلاب عدول نکند و امروز نیز در همین مسیر گام بر می دارد،همانطوریکه در مواد 17 و 19 اساسنامه انجمن اسلامی معلمان ایران آمده است،انجمن می تواند در مراکز استان ها و شهرستان ها شعبه داشته باشد که پس از انقلاب اسلامی شورای هماهنگی و اجرایی در استان گیلان تاسیس گردید و همچنین در تعداد زیادی از شهرستان ها بر اساس ماده 19 اساسنامه انجمن،شورای هماهنگی و اجرایی شهرستان راه اندازی شد،که بر اساس خط مشی انجمن اسلامی معلمان ایران به فعالیت مشغول می باشد. 

ب: مرامنامه انجمن اسلامی معلمان ایران      

هدف انجمن اسلامی معلمان،حراست از اصول انقلاب اسلامی و احیاء فرهنگ ارزشی مکتب در سراسر کشور است و برای این منظور در موارد زیر اهتمام بعمل خواهد آمد:

1-      تبلیغات مستمر در راستای ارائه آگاهی های حقوقی(فردی - اجتماعی)،اعتقادی،سیاسی و اقتصادی اسلام

2-      اشراف بر جریان امور فرهنگی،آموزشی،پرورشی،اخلاقی و ارائه تذکرات و پیشنهادات لازم به منظور اصلاح و پیشبرد مبتنی بر آموزشهای اسلامی

3-      ارائه برنامه ها و ممارست ها حتی الامکان منظم برای اعضاء در سراسر کشور بمنظور خودسازی در چهارچوب نظام ارزشی و آموزشی اسلام

4-      ارائه پیشنهادهای کامل و سنجیده به مسئولان اجرایی خاصه در آموزش و پرورش کشور به منظور اصلاحات اداری،اجرایی و فرهنگی

5-      تلاش مستمر در فراهم آوردن زمینه های مطالعاتی و تحقیقی و تدوین و تالیف متون مناسب در راستای انقلاب اسلامی

6-      ارائه تحلیل و نظز روشن اسلامی - انقلابی بمنظور ایجاد زمینه های فرهنگی و اقتصادی در راستای حمایت از محرومین و مسضعفین  و احقاق حقوق مضیعه

7-      تبلیغ همه جانبه و مستمر به منظور جایگزین نمودن والاترین سجّیه ارزشی یعنی تقوا به جای رسوبات ضد ارشی

8-      تلاش های فرهنگی - تبلیغی  در راستای شکوفاندن استعداد های به ودیعت نهاده در سرشت انسان بویژه قشرهای جوان

9-      حضور فعال در صحنه های سیاسی و تبلیغاتی بویژه در برهه های حساس حرکت انقلاب

10-  اعلام مواضع انقلابی در موارد ضروری در راستای حراست و تقویت اساس نظام و اصول و مبنای انقلاب اسلامی 

11-  تبیین مستند و مستدل اسلام ناب محمدی(ص) و تبلیغ و حمایت از مصادیق آن

 

ج- چکیده ای از اساسنامه ی انجمن اسلامی معلمان ایران

اساسنامه ی انجمن دارای 3 فصل و 32 ماده می باشد که فصل اول آن دارای 5 ماده،که عبارت است از نام،هدف،آرم،مکان و مدت و فصل دوم اساسنامه شامل 17 ماده است که موضوعاتی چون اراکان انجمن،نماینده ولایت فقیه در انجمن،شورای نظارت و داوری،وظابف شورای نظارت و داوری،مجمع نمایندگان(کنگره)،مجمع عادی،وظایف مجمع عادی،زمان تشکیل مجمع عادی،مجمع فوق العاده،وظایف مجمع فوق العاده،شورای مرکزي،وظایف شورای مرکزی،شورای هماهنگی و اجرایی استان،وظایف شورای هماهنگی و اجرایی استان،شورای هماهنگی و اجرایی شهرستان،وظایف شورای هماهنگی و اجرایی شهرستان،حوزه،وظایف حوزه اشاره دارد،و فصل سوم نیز عبارت است از عضویت،مهمترین ویزگی های اعضاء،ماهیت غیر تجاری انجمن،و انحلال.



شورای مرکزی فعلی انجمن اسلامی معلمان ایران منتخب دومین کنگره  سراسری در تاریخ سوم اسفند 1387 عبارتند از


1- آقای مرتضی کتیرایی

۲ - آقای سید علیرضا شفیعی مطهر

۳ - آقای سید حسین نکویی

۴ ـ آقای سعید محمد حسینی

۵ - آقای داود محمدی

۶ - آقای عباس دوزدوزانی

۷ - آقای رسول ایمان زاده

۸ - آقای حسن خلیل آبادی

۹ - آقای محمد علی گندمی

۱۰ - آقای سیدمسعودسیادتی

۱۱ ـ آقای سیدحسن الحسینی

۱۲ - آقای عزت الله عباسی

۱۳ ـ آقای سیدعبدالرزاق موسوی

۱۴ـ آقای اصغر نوروزی

۱۵ - آقای صفر اسلامی

ضمنا افراد زیر به عنوان عضو علی البدل برگزیده شدند : 

۱ - آقای بهمن سمیع، از شورای استان چهارمحال وبختیاری

۲ - آقای علی محمد مصلحی

۳ - آقای جمیل عباسی غریب

۴ـ آقای غلام علی اصغریان

۵ـ آقای محمدرضاپورجهان ، از شورای استان همدان

۶ ـ آقای سیدعلیرضامعزی ، از شورای استان فارس

۷ - آقای علی برجی ، از شورای شهرستان ابهر

همچنین شرکت کنندگان در کنگره در این انتخابات ، همزمان اعضای شورای نظارت و داوری را نیز برگزیدند. سه نفر برگزیده به ترتیب آرا عبارتند از :

۱ - آقای علیرضا مسرور ، از شورای مرکزی ( خوزستان)

۲ -آقای خظیب امامقلی ، از شورای استان قزوین

۳ ـ آقای قربان علی سلطانی ، از شورای خراسان شمالی

علمی

فرهنگی

ادبی

تربیتی

تاریخی

مذهبی

ورزشی

سیاسی

تماس با ما

آدرس :

پست الکترونیک : info@aemi.ir

تلفن : 0218834822

فکس : 0218834822